Want your
own Fotopage?








 
mohd zawawi's FotoPage

By: mohd zawawi zaid

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 28-Sep-2007 08:26 Email | Share | Bookmark
Jalan-Jalan ke Sungai Besar, Selangor...

Ni pukul 7:15 pagi...
...lalat pun belum bangun lagi...
...sunyi, tenang...
...dan mendamaikan
Kunci air,atau tali air ataupun ban...
...tak nampak sesiapapun...
...nun di sana ada tiga orang petani...
...mereka nie baru turun dari motor, satu motor 3 orang
ini la pokok padi...sumber ilmiah untuk anak aku...
...inilah pertama kali anak aku tengok pokok padi...
...bangau mencari makan...
...matahari pun belum naik lagi...
...sejuk kat sini...
...airnya pun sejuk jugakkk
pokok kekabu..
...buah kekabu...
nie dah dekat pukul 7:30...
Ni dekat Pasir Panjang...
..ternakan lembu tepi laut...
...Pasir Panjang...
Masa ni nak cari makan Sarapan pagi
Lepas sarapan teruskan perjalanan...
...ke Pekan Sungai Besar...
...Sampai di perkampungan nelayan Sungai Besar 10: pagi...
jeti ke tapak semaian bakau...
...mana budak-budak nie...
...sorang pun takde...
...ooo sini rupanya...
...ooit..jum balik...
...bangkai bot...
 
jeti nelayan...
...bot nelayan pantai...
bag penahan ombak...
...ikan belacak atau ikan tembakul
...anak benih pokok bakau...
...berkubang...
anak pokok bakau...
...teritip agaknya...
macam kereta kebal...
...tapak semaian pokok bakau...
belangkas...
...kulutnya keras
ayah, apa nie...?
...ltulah belangkas...
...ooo...belangaks...
....baru pakcik tau...
 
 
masih terpelihara...
bot pukat tunda...
...perkampungan nelayan...
buah kekabu yg dah kering...
...buah kekabu yg masih muda...
...daun pokok kekabu...
...pokok kekabu yg rendang...
rumah burung hantu di tengah sawah...
...sawah padi simpang lima, Sabak Bernam...
Rosdi,Ismin,Jijie dan Nordin...
...lnl kampung Nordin (kanan sekali)
...meh lee...
...tanah ni, satu relung berapa ribu nak jual ni...?
...kau ada ke duit nak beli ni...
anak-anak aku terpegun nengok sawah...
...tak! aki serius nak beli nie...
...mana nih...
...ha, ketepi sikit yg pakai topi baju merah sebelah aku ni...
...ooi! kawan-kawan, ada kedai laa...
...mancing ikan ya, kak...?
haa, tepi sikit baju merah pakai topl tuh...
ini kat rumah Nordin...
...sawah ayah Nordin...
...pisang ni pun ayah Nordin tanam...
Irfan seronok kat tepi sawah...
...bila padi nak masak, yah...?
...lambat lagi...
Ini laa rumah Nordin...
...haa..yg ini kereta mewah aku...
...ayah jum main layang-layang...
Izzatul...baru lepas menangis ni...
...isteri aku pun seronok kat kampung nie...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net